Paragrafen

Paragraaf bedrijfsvoering

In 2021 hebben we onze manier van communiceren anders ingericht. Bij belangrijke thema’s pakten we in de communicatie meer de regierol door tijdig te communiceren. Dit heeft er mede voor gezorgd dat we in 2021 bijna twee keer meer persberichten verstuurden dan het jaar ervoor. Verder veranderden we de manier waarop wij informatie delen via social media. We maakten hiervoor een vaste stijl, die aansluit bij de huisstijl van de gemeente. Zo verhoogden we de herkenbaarheid van onze berichten en dus de gemeente op de social mediakanalen. Dit heeft geleid tot effectievere communicatie met een hoger bereik.
De coronacrisis was ook in 2021 weer een belangrijk thema in onze communicatie. Hierin trokken we met onze communicatie nauw op met de Veiligheidsregio en de GGD. Voor de berichtgeving maakten we gebruik van de lokale media, radio en online. Met name de samenwerking met lokale (online) media was hierbij belangrijk.
Ons uitgangspunt dit jaar was doelgroepgericht communiceren. Dit betekent dat we per onderwerp vooraf hebben beoordeeld welk kanaal we hiervoor het beste in konden zetten om het hoogste bereik te behalen. Bijvoorbeeld via social media, themapagina’s in de krant of andere communicatiemiddelen. In alle uitingen hielden we het taalgebruik zo eenvoudig mogelijk en schreven we volgens taalniveau B1.

Deze pagina is gebouwd op 06/14/2022 13:38:00 met de export van 06/01/2022 16:02:21